Home Kuriozitet Fakte të tjera në dritë : Facebook nuk parandalon informacionin abuziv …

Fakte të tjera në dritë : Facebook nuk parandalon informacionin abuziv …

by E Ll

Punonjësit e Facebook-ut kanë paralajmëruar për vite me radhë se ndërsa kompania garonte për t’u bërë një shërbim global, ajo po dështonte të kontrollonte përmbajtje abuzive në vendet ku një fjalim i tillë mund të shkaktonte shumë dëm, sipas intervistave me pesë ish-punonjës dhe dokumenteve të brendshme të kompanisë të shikuara nga Reuters.

Për më shumë se një dekadë, Facebook ka shtyrë vitet duke u bërë platforma dominuese online në botë. Aktualisht operon në më shumë se 190 vende dhe krenohet me më shumë se 2.8 miliardë përdorues mujorë që postojnë përmbajtje në më shumë se 160 gjuhë. Por përpjekjet për të parandaluar që produktet e saj të bëhen kanale për gjuhën e urrejtjes, retorikën nxitëse dhe keqinformimin – disa të cilat janë fajësuar për nxitjen e dhunës – nuk kanë mbajtur hapin me zgjerimin e saj global.

Dokumentet e brendshme të kompanisë të shikuara nga Reuters tregojnë se Facebook e ka ditur se nuk ka punësuar mjaftueshëm punëtorë që zotërojnë aftësitë gjuhësore dhe njohuritë e ngjarjeve lokale të nevojshme për të identifikuar postimet e pakëndshme nga përdoruesit në një numër vendesh në zhvillim. Dokumentet treguan gjithashtu se sistemet e inteligjencës artificiale që Facebook përdor për të çrrënjosur një përmbajtje të tillë shpesh nuk janë në lartësinë e detyrës; dhe se kompania nuk e ka bërë të lehtë për vetë përdoruesit e saj global që të raportojnë postimet që shkelin rregullat e faqes.

Këto mangësi, paralajmëruan punonjësit në dokumente, mund të kufizojnë aftësinë e kompanisë për të përmbushur premtimin e saj për të bllokuar gjuhën e urrejtjes dhe postime të tjera që thyejnë rregullat në vende nga Afganistani në Jemen.

Në një përmbledhje të postuar në bordin e brendshëm të mesazheve të Facebook vitin e kaluar në lidhje me mënyrat se si kompania identifikon abuzimet në faqen e saj, një punonjës raportoi “boshllëqe të rëndësishme” në disa vende në rrezik të dhunës në botën reale, veçanërisht Mianmar dhe Etiopi.

Dokumentet janë midis një sasie zbulimesh të bëra Komisionit të Letrave me Vlerë dhe Shkëmbimit të SHBA-së dhe Kongresit nga sinjalizuesja e Facebook, Frances Haugen, një ish-menaxhere e produkteve të Facebook-ut që u largua nga kompania në maj. Reuters ishte në mesin e një grupi të organizatave të lajmeve në gjendje për të parë dokumentet, të cilat përfshijnë prezantime, raporte dhe postime të shpërndara në bordin e brendshëm të mesazheve të kompanisë. Ekzistenca e tyre u raportua për herë të parë nga The Wall Street Journal.

Zëdhënësja e Facebook Mavis Jones tha në një deklaratë se kompania ka folës amtare në mbarë botën që shqyrtojnë përmbajtjen në më shumë se 70 gjuhë, si dhe ekspertë në çështjet humanitare dhe të të drejtave të njeriut. Ajo tha se këto ekipe po punojnë për të ndaluar abuzimin në platformën e Facebook në vendet ku ka një rrezik të shtuar të konfliktit dhe dhunës.

“Ne e dimë se këto sfida janë reale dhe jemi krenarë për punën që kemi bërë deri më sot,” tha Jones.

Megjithatë, cache e dokumenteve të brendshme të Facebook ofron fotografi të detajuara se si punonjësit në vitet e fundit kanë dhënë alarme për problemet me mjetet e kompanisë – si njerëzore ashtu edhe teknologjike – që synojnë të çrrënjosin ose bllokojnë fjalimin që shkel standardet e saj. Materiali zgjerohet mbi raportimin e mëparshëm të Reuters për Myanmarin dhe vendet e tjera, ku rrjeti social më i madh në botë ka dështuar vazhdimisht në mbrojtjen e përdoruesve nga problemet në platformën e tij dhe ka luftuar për të monitoruar përmbajtjen në të gjitha gjuhët.

Kompania cakton vendet “në rrezik” bazuar në variabla duke përfshirë trazirat, dhunën etnike, numrin e përdoruesve dhe ligjet ekzistuese, thanë për Reuters dy ish-punonjës të stafit. Sistemi synon të drejtojë burimet drejt vendeve ku abuzimet në faqen e tij mund të kenë ndikimin më të rëndë, thanë njerëzit.

Në vitin 2018, ekspertët e Kombeve të Bashkuara që hetonin një fushatë brutale të vrasjeve dhe dëbimeve kundër pakicës myslimane Rohingya të Mianmarit thanë se Facebooku përdorej gjerësisht për të përhapur gjuhën e urrejtjes ndaj tyre. Kjo e shtyu kompaninë të rrisë stafin e saj në vendet e cenueshme, tha një ish-punonjës për Reuters. Facebook ka thënë se duhet të kishte bërë më shumë për të parandaluar përdorimin e platformës për të nxitur dhunën offline në vend.

Ashraf Zeitoon, ish-kreu i politikave të Facebook për Lindjen e Mesme dhe Afrikën e Veriut, i cili u largua në vitin 2017, tha se qasja e kompanisë ndaj rritjes globale ka qenë “koloniale”, e fokusuar në fitimin e parave pa masa sigurie.

Më shumë se 90 për qind e përdoruesve aktivë mujorë të Facebook janë jashtë Shteteve të Bashkuara ose Kanadasë.

ÇËSHTJE GJUHËSORE

Facebook ka mbrojtur prej kohësh rëndësinë e sistemeve të tij të inteligjencës artificiale (AI), në kombinim me rishikimin njerëzor, si një mënyrë për të trajtuar përmbajtjen e pakëndshme dhe të rrezikshme në platformat e tij.

Por gjuhët e folura jashtë Shteteve të Bashkuara, Kanadasë dhe Evropës kanë qenë një pengesë për moderimin e automatizuar të përmbajtjes së Facebook, tregojnë dokumentet e ofruara qeverisë nga Haugen. Kompanisë i mungojnë sistemet e AI për të zbuluar postimet abuzive në një numër gjuhësh të përdorura në platformën e saj. Në vitin 2020, për shembull, kompania nuk kishte algoritme kontrolli të njohura si “klasifikues” për të gjetur dezinformata në birmanisht, gjuhën e Mianmarit, ose gjuhë të urrejtjes në gjuhët etiopiane të Oromos ose Amharike, tregoi një dokument.

Këto boshllëqe mund të lejojnë që postimet abuzive të përhapen në vendet ku vetë Facebook ka përcaktuar se rreziku i dëmtimit në botën reale është i lartë.

Reuters këtë muaj gjeti postime në amharike, një nga gjuhët më të zakonshme të Etiopisë, duke iu referuar grupeve të ndryshme etnike si armiku dhe duke u kërcënuar me vdekje. Një konflikt gati njëvjeçar në vend midis qeverisë etiopiane dhe forcave rebele në rajonin Tigray ka vrarë mijëra njerëz dhe ka zhvendosur më shumë se 2 milionë.

Në një dokument pa datë, për të cilin mendohet se ishte i vitit 2021, punonjësit e Facebook ndanë gjithashtu shembuj të “narrativave nxitëse të frikës, anti-myslimane” të përhapura në faqen në Indi, duke përfshirë thirrjet për të dëbuar popullsinë e madhe myslimane të pakicës atje. “Mungesa jonë e klasifikuesve Hindi dhe Bengalisht do të thotë se shumica e kësaj përmbajtje nuk shënohet kurrë ose nuk veprohet”, thuhet në dokument. Postimet e brendshme dhe komentet nga punonjësit këtë vit vunë në dukje gjithashtu mungesën e klasifikuesve në gjuhët urdu dhe pashto për të shfaqur përmbajtjen problematike të postuar nga përdoruesit në Pakistan, Iran dhe Afganistan.

Jones tha se Facebook shtoi klasifikues të gjuhës së urrejtjes për Hindi në 2018 dhe Bengalisht në 2020, dhe klasifikues për dhunë dhe nxitje në Hindi dhe Bengali këtë vit. Ajo tha se Facebook gjithashtu tani ka klasifikues të gjuhës së urrejtjes në urdu, por jo në pashto.

Shqyrtimi njerëzor i Facebook-ut i postimeve, i cili është thelbësor për problemet e nuancuara si gjuha e urrejtjes, gjithashtu ka boshllëqe në gjuhët kryesore, tregojnë dokumentet. Dokumenti pranoi se, edhe brenda recensentëve të tij arabishtfolës, “Jemeni, Libianë, Arabia Saudite (në të vërtetë të gjitha vendet e Gjirit) ose mungojnë ose kanë përfaqësim shumë të ulët”.

Jones i Facebook pranoi se moderimi i përmbajtjes në gjuhën arabe “paraqet një grup sfidash të mëdha”. Ajo tha se Facebook ka bërë investime në staf gjatë dy viteve të fundit, por pranon se “ne kemi ende më shumë punë për të bërë”.

Tre ish-punonjës të Facebook që kanë punuar për zyrat e kompanisë në Azi Paqësor dhe Lindjen e Mesme dhe Afrikën e Veriut në pesë vitet e fundit i thanë Reuters se besonin se moderimi i përmbajtjes në rajonet e tyre nuk kishte qenë një prioritet për menaxhimin e Facebook. Këta njerëz thanë se udhëheqja nuk i kuptonte çështjet dhe nuk i kushtoi mjaftueshëm staf dhe burime.

Jones i Facebook tha se kompania kaliforniane godet abuzimin nga përdoruesit jashtë Shteteve të Bashkuara me të njëjtin intensitet të aplikuar brenda vendit.

Facebook tha se i bazon vendimet e tij se ku do të vendosë AI në madhësinë e tregut dhe një vlerësim të rreziqeve të vendit. Facebook thotë gjithashtu se ka 15,000 moderatorë të përmbajtjes që shqyrtojnë materiale nga përdoruesit e tij globalë. “Shtimi i më shumë ekspertizës gjuhësore ka qenë një fokus kryesor për ne,” tha Jones.

“I HUMBUR NË PËRKTHIM”

Përdoruesit e Facebook janë një burim i fuqishëm për të identifikuar përmbajtjen që shkel standardet e kompanisë. Kompania ka ndërtuar një sistem për ta për ta bërë këtë, por ka pranuar se procesi mund të marrë kohë. Sipas dokumenteve dhe aktivistëve të të drejtave dixhitale që folën me Reuters, mjeti i raportimit gjithashtu ka pasur defekte, të meta në dizajn dhe probleme të aksesueshmërisë për disa gjuhë.

Next Billion Network, një grup i shoqërisë civile të teknologjisë që punojnë kryesisht në të gjithë Azinë, Lindjen e Mesme dhe Afrikë, tha në vitet e fundit se kishte raportuar vazhdimisht probleme me sistemin e raportimit në menaxhimin e Facebook. Ato përfshinin një defekt teknik që e pengoi sistemin e rishikimit të përmbajtjes së Facebook-ut të mos ishte në gjendje të shihte tekste të pakëndshme që shoqëronin videot dhe fotot në disa postime të raportuara nga përdoruesit. Kjo çështje parandaloi që shkeljet serioze, si kërcënimet me vdekje në tekstin e këtyre postimeve, të vlerësoheshin siç duhet.

Facebook tha se vazhdon të punojë për të përmirësuar sistemet e tij të raportimit dhe i merr seriozisht reagimet.

Mbulimi gjuhësor mbetet një problem. Një prezantim në Facebook nga janari, i përfshirë në dokumente, arriti në përfundimin se “ka një boshllëk të madh në procesin e raportimit të Gjuhës së Urrejtjes në gjuhët lokale” për përdoruesit në Afganistan. Tërheqja e fundit e trupave amerikane atje pas dy dekadash ka ndezur një luftë të brendshme për pushtet në vend. Të ashtuquajturat “standardet e komunitetit” – rregullat që rregullojnë atë që përdoruesit mund të postojnë – nuk janë gjithashtu të disponueshme në gjuhët kryesore të Afganistanit, Pashto dhe Dari, tha autori i prezantimit.

Një rishikim i Reuters këtë muaj zbuloi se standardet e komunitetit nuk ishin të disponueshme në gjysmën e më shumë se 110 gjuhëve që Facebook mbështet me veçori të tilla si menutë dhe kërkesat.

Facebook tha se synon t’i disponojë këto rregulla në 59 gjuhë deri në fund të vitit dhe në 20 gjuhë të tjera deri në fund të vitit 2022.

Related Articles

Leave a Comment

error: Content is protected !!